4/10/2014

Tło - takie małe nic, ale jak bardzo ważne.


Dzisiaj taki mały wpis w którym podpowiadam Wam czego możemy użyć jako tła podczas zdjęć.

Jak wiecie tło na zdjęciach to niby nic takiego, bo to tylko tło, nie ono jest tu najważniejsze, ale jednak ma bardzo duże znaczenie.
Może nam pomóc i pięknie podkreślić główny obiekt który fotografujemy lub zabije efekt i odwróci uwagę od obiektu.

Serwetki papierowe
Jak do zdjęć bardzo często wykorzystuje serwetki papierowe. W sklepach można znaleźć je po bardzo niskiej cenie, ale można też zacząć je zbierać lub wymieniać się nimi ze znajomymi. No i mama się nie pogniewa gdy jedną weźmiecie i wykorzystacie jako tło.

 

Niby to tylko tło, jest nawet rozmazane, ale według mnie daje świetny efekt. Dodatkowo kolor niebieski cudownie współgra z czerwienią.

Wiklinowa podstawka
Ostatni pokazywałam Wam mój nowy zakup jakim była wiklinowa podstawka, która przepięknie sprawdza się jako tło do małych gadżetów. Pięknie na niej prezentuje się biżuteria, ale również książki. Kosz to zaledwie 4zł.

    
Tkaniny, narzuty, koce, dywany
Świetnym tłem do zdjęć są właśnie wyżej wymienione rzeczy. Możemy mieć tu piękny kolor, wzór lub fakturę. Jest to na pewno jeden z lepiej dostępnych materiałów na tło, bo raczej każdy z nas znajdzie coś takiego w domu. Mogą to być również ubrania.


Meble i podłoga
Rewelacyjnym tłem może okazać się podłoga w naszym domu lub po prostu blat szafki lub stołu. Może być to drewno na którym widać piękne słoje, ciekawy kolor, wzór lub kolor biały który jest świetnym tłem.



    
Mogłabym wypisywać Wam jeszcze więcej różnych pomysłów na tła, lecz ten wpis byłby baaaardzo długi. Na pewno powinniście pamiętać by tło nigdy nie było bardziej wyraźne niż wasz fotografowany obiekt. Wyłapujemy wszystkie drobne szczegóły na naszym tle które mogłyby odwrócić nasz wzrok od obiektu głównego. Unikamy fotografowania jakiegoś przedmiotu na tel bałaganu, sterty ubrań, bałaganu. Musimy pilnować by nasze tło było czyste. Pozbywamy się drobnych plamek, paprochów, włosów itp bo to one rozpraszają uwagę osoby oglądającej zdjęcia.


Jeśli czujecie pewien niedosyt to zapraszam Was do zapoznania się z postami o tej tematyce na blogu Jest RudoDesignyourlife.

Buziaki!!!
Pozytywna28

PS Kilka pomysłów na wpisy już ma, teraz tylko mam nadzieję, ze czas i pogoda pozwolą mi na ich realizację. 
 

 

4 komentarze:

  1. Fajny wpis :) Ja na początku nie zwracałam na to uwagi, ale któregoś dnia zaczęłam kombinować i padło właśnie na ubrania i papierową serwetkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. szczerze mówiąc to nie wpadła bym na to, żeby robić zdjęcia na serwetkach albo wiklinie - takie proste a jaki efekt świetny :) zawsze robiłam na kocu, ale średnio mi to wychodziło, bo mam trochę kiepsko oświetlony pokój :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczny kolor szminki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post :))

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okiem Pozytywnej28 , Blogger