7/15/2016

Francuzki nie potrzebują liftingu. Sekrety piękna i radości w każdym wieku. M. Guiliano - co o niej sądzę, czyli recenzja książki

 Francuzki nie potrzebują liftingu? Świetnie, ale chyba jestem zbyt młoda żeby zawracać sobie tym głowę. Nie mniej jednak, uwielbiam książki, gdzie poruszany jest temat Francji czy Paryża. Czuję, że jakiś mały kawałek mnie identyfikuje się z tym stylem. Francuzki zawsze kojarzyły nam się z kobietami bardzo delikatnymi, zadbanymi, które bez względu na wiek wyglądają elegancko, szykownie i z klasą. 
Czyżby w tej książce zdradzały nam swoje sekrety? Ciekawość zwyciężyła, a książka wciągnęła mnie na maksa. 
Jesteście ciekawi co o niej sądzę? Zapraszam do czytania.
___________________________________________________________________________________
"Francuzki nie potrzebują liftingu", to książka autorstwa Mireille Guiliano, która również napisała bestseller pt. "Francuski nie tyją". Muszę przyznać, że nie znam poprzedniej książki, bo nie interesują mnie zagadnienia odchudzania itp.

Co do książki "Francuzki nie potrzebują liftingu" muszę stwierdzić, że chwyciła mnie już za serce ze względu na swój wygląd. Ma przepiękną okładkę wykonaną z miękkiej tekturki. Książka pomimo swojej grubości (288str) jest bardzo lekka i bez problemu możemy ją ze sobą zabrać w podróż. 


Co do samej książki, muszę stwierdzić że na początku trochę mnie zaskoczyła. Oczekiwałam rad tak jak w książce "Sekrety urody Koreanek", więc trochę mnie rozczarowała. Jednak nigdy nie skreślam książek od razu i dałam jej szansę. Czytając dalej miałam przemyślenia, że książka nie jest dla mnie, bo jej główną tematyką jest starzenie się. Byłam trochę rozczarowana, wydawało mi się, że książka będzie idealna dla mojej mamy,a nawet babci. Omawiane mamy w niej zmiany w życiu u kobiet w wieku 40-70 lat. Mając 22 lata, raczej nie myślę o tak odległym czasie :D 
Dałam jej koleją szansę :D 
I teraz przejdziemy do ostatecznej opinii jaką wyrobiłam sobie po przeczytaniu książki w całości. 

Moje Drogie, książka jest na prawdę świetna. Nie jest tak bezpośrednia jak inne poradniki. Przynajmniej nie dla nas, młodych dziewczyn. Dopiero po przeczytaniu kilku rozdziałów zaczniecie wyciągać wnioski, które warto wprowadzać w życie natychmiast. Co ja wywnioskowałam po tej lekturze? 
  • Trzeba dbać o siedzie od młodych lat, bo później nam to zapunktuje. Chodzi tutaj o dbanie o siebie, czyli odpowiednia pielęgnacja, zdrowe odżywianie, aktywny tryb życia. 
  • Ubieraj się z klasą, odpowiednio do swojego wieku. Gdy jesteśmy młode, to korzystajmy z tego, bądźmy świadome swojego ciała, a z wiekiem akceptujmy to jak wygląda nasze ciało, nie odmładzajmy się na siłę.
  • Żyj na luzie, czyli akceptuj to to przynosi życie i ciesz się każdą chwilą. Gdy przestałam się zamartwiać i przejmować rzeczami na które nie mam wpływu czuję się o wiele lepiej psychicznie i fizycznie. 
  • Mniej znaczy więcej, to hasło które Francuzki uwielbiają odnośnie makijażu. Sama również preferuję lekki makijaż, przynajmniej jak go zmyję nie ma ogromnej różnicy.
  • Wszystko jest dla ludzi, ale z umiarem. Francuzki raczej są przeciwne operacjom plastycznym, jednak nie mówią im całkowicie nie. Wszystko z umiarem i bez przesady jest możliwe. 
Takich punktów mogłabym wypisać jeszcze więcej, ale nie mogę zdradzić Wam wszystkiego. Książkę czyta się niezwykle miło i przyjemnie, język jest prosty, ale nie zbyt banalny. Mamy tam też wiele zwrotów w języku francuskim z tłumaczeniami. Znajdziemy tam bezpośrednie rady autorki, ale też historie jej przyjaciół.

Podsumowując, książka jest na prawdę bardzo fajna. Nie jest to typowy poradnik, ale książka która pozwala nam wyciągnąć własne wnioski. Idealnie nada się na wakacyjny wyjazd.

Lubicie książki o tematyce Francji, Francuzek i ich stylu bycia?

Niespodzianka!!!
Kochani, mam dla Was zniżkę -35% na książki na stronie www.znak.com.pl
Wpisując hasło: francuzki 
obniżacie cenę początkową każdej możliwej książki na stronie. Udanych zakupów :*

Buziaki!!!
Pozytywna28

Dziękuję www.znak.com.pl i Znak Literanova za przesłanie mi tej książki do recenzji.  
www.znak.com.pl


12 komentarzy:

  1. chyba skuszę się na tę książkę, bo Twoja recenzja mnie przekonała!

    pozdrawiam,
    Amy z http://pozytywnastronalustra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, pamiętaj o zniżce :D Wtedy książkę zakupisz za ok. 23zł ;)

      Usuń
  2. Kolejna książka o pielęgnacji do chciejlisty :D Prewencja przeciwzmarszczkowa to mój konik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa pozycja.. Z przyjemnością po nią sięgnę :)

    http://garderobelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio czytam o pielegnacji stosowanej przez koreanki, ale ta pozycja tez jest kuszaca!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie tą książką, z tego co napisałaś książka zawiera wszystko co mnie iteresuje, a więc chętnie ją kupię i przeczytam :)

    boskiebransoletki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka idealna do czytania na plaży ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem zakochana w Paryżu i różnorodności w kwestii mody, która tam panuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam u kogoś na instagramie, że interesuje Cię torebka z Zary, która jest już nie dostępna. Mogę ją odsprzedać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odezwij się do mnie na email okiempozytywnej28@gmail.com :) Podeślij kilka zdjęć torebki, napisz jaki jest jej stan i cena :)

      Usuń
  9. Czytałam u kogoś na instagramie, że interesuje Cię torebka z Zary, która jest już nie dostępna. Mogę ją odsprzedać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Poki co kupilam wersje o Koreankach ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okiem Pozytywnej28 , Blogger