1/16/2024

TO BE READ 2024 - 12 książek, które planuję przeczytać w 2024

Uwielbiam czytać książki i jeśli obserwujesz mnie na Instagram to o tym wiesz. Bardzo rzadko jednak dzieliłam się z Wami tą tematyką tutaj na blogu. Może czas to zmienić? Dlatego przygotowałam dla Was dzisiaj bardzo ciekawy post, a mianowicie moją listę "TBR 2024".
TBR to skrót od angielskiego "to be read", czyli lista książek które planuję przeczytać właśnie w 2024. 

Moje plany czytelnicze na ten rok to 52 książki, jednak na mojej liście znajdziecie zaledwie 12 pozycji?
Dlaczego tak mało? 
Wybrała książki które od jakiegoś czasu mnie interesują, albo książki które są bardzo polecane. Kilka pozycji to też książki, które mam fizycznie w swojej biblioteczce, ale z jakiegoś powodu ich nie przeczytałam, albo nie do kończyłam od kilku lat. W tym roku planuję przeczytać znowu 52 książki, w tym te 12 z listy. Reszta to będą nowości czy inne czytelnicze odkrycia i polecenia innych. 
No to co, zaczynamy? 
1. "Chłopki. Opowieść o naszych babkach." Joanna Kuciel-Frydryszak - jedna z głośniejszych pozycji roku 2023. Muszę przyznać, że zaczęłam ją czytać na przełomie grudnia i stycznia. Podobno bardzo mocna, poruszająca i dająca do myślenia. Część czytelników uważa, że powinna się znaleźć w kanionie lektur szkoły średniej.
2. "Ziemianki. Co panie z dworu łączyło z chłopkami" Marta Strzelecka - podobno książka którą powinno się przeczytać tak jak wcześniej wspominane Chłopki, aby zobaczyć obraz i życie kobiety XX wieku,  które nie należało do najłatwiejszych. Dodatkowo w historii jest wspomniana szkoła w Nałęczowie, a to miasteczko bardzo blisko mnie więc tym bardziej chętnie poznam historię swojej okolicy. 
3. "Nocami krzyczą sarny" Katarzyna Zyskowska - po tym jak zakochałam się w "Szklanych ptakach" jej autorstwa chcę przeczytać i tę pozycję, bo czytałam mnóstwo pozytywnych recenzji na jej temat. Szczególnie, że Lady Margot określiła ją swoją książką roku 2023. 

4. "Słowik" Kristin Hannah - jako pracownik biblioteki widzę, że czytelnicy kochają tę autorkę, a zazwyczaj ich miłość zaczyna się właśnie od Słowika. Podobno najlepsza lub jedna z lepszych książek Kristin Hannah, zdecydowanie muszę to sprawdzić.
5. "Mężczyzna imieniem Ove" Fredrik Bacman - kolejna pozycja z wielu polecanych w sieci ale też z życia realnego. Podobno piękna, poruszająca i dająca do myślenia. W planach oczywiście najpierw książka, a później film. 
6. "Lekcje Chemii" Bonnie Garmus - tak jak w przypadku poprzednich dwóch książek słyszałam o niej mnóstwo dobrego. Podobno bardzo zabawna, ciekawa i pokazuje jak w latach 50. kobiety musiały walczyć o swoje. 
7. "Daisy Jones & The Six" Taylor Jenkins Reid - zakochałam się w książce "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" tej autorki, a o tej słyszałam mnóstwo dobrych opinii. Podobno po przeczytaniu ma się ochotę zacząć słuchać tego zespołu, niestety jest on fikcyjny ale Aurora wydała płytę inspirowaną tą książką. Oj czuję, że to będzie bardzo dobra pozycja. 
8. "8 Zasad miłości" Jay Shetty - podobno nawet jak ktoś nie lubi poradników, to w tej książce się zakocha. Ja osobiście lubię i czytam poradniki, więc bardzo chętnie przeczytam ten, bo przecież nawet mimo długiego stażu o związki i relacje trzeba dbać cały czas. 
9. "Siedem sióstr" Lucinda Riley - na start wpisałam pierwszą część z cyklu, nie obiecuję że przeczytam cały ale kot wie co się wydarzy. Jeśli przepadnę na jej punkcie jak ogromna część czytelników to pewnie pokuszę się o przeczytanie reszty. Zdecydowanie chcę sprawdzić o co tyle szumu. 
10. "Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu." Morgan Housel - kolejny poradnik na liście, ale podobno bardzo dobry. Książka która układa w głowie, zmienia światopogląd i wiele wyjaśnia. Bardzo chętnie poszerzę swoje horyzonty jeśli chodzi o ten temat, bo jest dla mnie mało komfortowy. Nie lubię wydawać pieniędzy i nawet zakup potrzebnej mi rzeczy muszę mocno  przeanalizować, a i tak później przez bardzo długi czas czuję wyrzuty sumienia. Chcę się przemóc, stawiać na jakość, a nie ilość a do tego trzeba zdecydowanie przerobić temat pieniędzy. 
11. "Cztery tysiące tygodni" Oliver Burkeman - kolejny bardzo mocno polecany poradnik, który mam na swojej półce fizycznie od chyba rok, ale jakoś wcześniej nie było okazji by po niego sięgnąć. Wszyscy bardzo mocno pędzimy, kombinujemy jak móc zrobić więcej, ja również. Mam ochotę zwolnić, złapać balans i zacząć żyć tu i teraz. 
12. "Być tak naprawdę. Od grzecznej dziewczynki do wolnej kobiety, która idzie, gdzie chce." Marianna Gierszewska - kolejna książka, która gości w mojej biblioteczce od dłuższego czasu, zaczęłam ją ale nie dokończyłam. W tym roku przyjdzie jej czas. Zbiera dobre opinie, jest podobno bardzo wzruszająca i potrzebna. Czas ją przeczytać i wyrobić swoją opinię na jej temat.

To już wszystko co znalazło się na mojej liście TBR 2024. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się przeczytać wszystkie te książki, oraz inne aby móc odhaczyć całe moje wyzwanie, czyli łącznie 52 książki, a w tym 12 z mojej listy. 

Chętnie dowiem się jakie Wy planujecie przeczytać książki w tym roku. 

Buziaki!!!
Agata - Pozytywna28 



 

1 komentarz:

  1. Czy jesteś bibliotekarką? Pytam, bo coś z insta jakieś zdjęcie kojarzę. Jeśli tak, to jesteś najlepiej ubraną bibliotekarką w naszym kraju!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okiem Pozytywnej28 , Blogger